divendres, 11 de novembre del 2011

Maria Montessori

Em sorprèn que una dona que fos metgessa i professora universitària, és preocupes per la educació dels infants. Però va aconseguir tindre un gran ressò dins la pedagogia de l'època, fundant "la casa dei bambini" utilitzant una pedagogia científica.


La seva filosofia es dividia en: 
  • Pla de desenvolupament immanent, d'aquí em va agradar una frase que diu Montessori sobre l'educació: "Aquesta no pot modificar la naturalesa més profunda", dient que la educació pot guiar i completar però no pot modificar al nen interiorment.
  • "Hormé" o pulsació innata, tots els infants disposen naturalment d'una capacitat de desenvolupar-se de manera orgànica i espontània.
  • L'educació ha de possibilitar l'ambient adequat perquè es produeixi l'alliberament d'allò que porta cada infant.
  • El fonament religiós, com qualsevol italià de l'època hi ha un pes important de la religió.
La seva pedagogia era molt diversa, però la podem dividir en quatre aspectes:
  • Confrontació amb l'educació antiga, algo que veiem molt present amb molts pedagogs de l'època.
  • La importància de la concentració, ella tenia molt present el gran paper de la disciplina en l'educació dels nens.
  • Importància de l'activitat autònoma
  • Els materials Montessori, un suport al desenvolupament "carril" del desenvolupament normal. Hi han cinc tipus de materials: exercicis de la via quotidiana, material sensorial, material lingüístic, material matemàtic i material per a l'educació còsmica.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada