dissabte, 12 de novembre del 2011

Ovide Decroly

Avui us parlaré d'un altre pedagog que em sembla molt interessant, perquè des de una perspectiva que no és la de mestre troba un mètode totalment eficient per l'estudi del infant. Ell és un metge belga, treball primer amb nens discapacitats amb dèficits sensorials i retard mental.
D'on sorgeix la seva proposta educativa?


  • La base de la seva obra és el nen real (observació, experimentació)
  • El fonament de la seva didàctica i pedagogia és científic.
  • Els principis estan en relació amb la pràctica escolar.
  • No vol tancar una teoria, vol mantenir sempre el seu lligam amb l'experiència.
  • La seva pedagogia és: biologista, positivista, pragmàtica, diferenciadora, activa i globalitzadora.
Aspectes rellevants del seu model escolar:


  • La realitat natural i social és per al nen l'entorn educador
  • El mestre orienta el nen per l'aprenentatge en aquest entorn. "Una escola per la vida i per a la vida"
  • L'interès és el motor de l'aprenentatge, però ha de variar segons la edat.
  • Cal respectar els processos individuals i singulars dels nens.
  • Importància de l'aspecte social.
Com molts altres, aquest pedagog es va avançar a la seva època i volia reformar moltes idees sobre l'educació.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada