d'aquest home. Biogràficament podem dir que:
- fill d'un director d'escola, va viure de primera mà amb un organisme bastant important dintre l'organisme escolar.
- va estudiar literatura, no magisteri com molts altres pedagogs.
- Influencies de la seva obra:
- Rousseau
- Escola Nova
- Anarquisme
- Psicoanàlisi
- Va escriure moltes obres, per explicar la seva teoria educativa.
- Ambient de llibertat, llibertat no és el mateix que anarquisme ha d'haver certes restriccions.
- Aparició de classes optatives
- Els infants poden jugar tot el dia o dedicar-se a activitats manuals a tallers.
- Horari de tarda dirigit a la dansa, el teatre, les festes...
- Respecte per a la sexualitat lliure
- Aparició de les assemblees generals, observem autogovern per part del alumnat
- El mestre dóna amor
- Està molt en contra del terme moralitzar
D'aquest pedagog em quedo amb la importància que li dóna a la autonomia del infant, no és total del tot perquè necessitar certes lleis. I de no pressionar-los a fer les classes que un currículum vol, sinó el propi interès del nen és el que el portarà a les seves metes educatives.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada